NYA BLOGGEN!

Här kommer min nya blogg som ni kan fortsätta följa mitt liv på!💓
Kommer fortfarande ha kvar denna bloggen som minnen men kommer inte skriva inlägg här utan det gör jag på denna nya bloggen här nedanför!👌
http://nouw.com/JasmineSköldklev
 
 

3 månader <3

Nu har det gått hela 3 månader sedan du min prins försvann, saknar dig mer och mer för varje dag som går :'(
 
 
 

(Inlägg som inte kommit ut förens nu....) Little Mount Bailey "Flash"

Skrev ett inlägg varför jag inte skulle blogga på ett tag men jag vet inte varför det inte lades ut påbloggen när jag postade det. Såhär löd det iallafall :)
 
"Någonting jag inte berättat för er änu är att min lilla gubbe fick tyvärr somna in 11 december.....kommer därför ha en liten paus från bloggen just nu då det är väldigt jobbigt för mig. Kolla gärna på min och Flashs video här nedanför ♥"
 
Nu har tiden gått och jag saknar han fortfarande lika mycket. Tårar kommer varje dag, har inte vart en ända dag sedan den dagen han gick  bort som jag inte fått tårar. Känns som det aldrig kommer gå att lätta lite på detta och leva vidare, det går inte.
Sen har jag även inte haft medryttarhäst sedan han förvann då det kännts helt fel för mig, det är ju han som jag ska rida 5-6 gånger i veckan, det är ju han jag ska älska, ingen annan. När jag väl satt på hästryggen efter att han gick bort kunde man bara inte hålla inne alla känslorna. 
Men nu även fast jag vet att jag inte är riktigt redo så gjorde jag det. Skaffade en ny medryttarponnny, först hälsade jag på och sen i söndags så provred jag ponnyn. Vi bestämmde att jag ska rida han och eftersom han inte vart igång på cirka 2år så ska han bara ridas 5 gånger i veckan och alltid ha 2 vilodagar. Han är väldigt väl behållen och fin! 
 
Jag hade även tänkt att byta blogg då jag känner att jag känner att denna delen av mitt bloggande var när jag var lycklig och glad med Flash. Jag vet att han är en häst och inte kan se detta men det känns fel att blanda ihop en annan häst i mitt liv på samma ställe som jag skrivit ut om mitt och Flash. Så när jag fixat igång en ny blogg så kommer ett inlägg med  den  nya blogg adressen.
 
Jag kommer fortfarande ha kvar denna bloggen för nu har jag haft denna i 4år och dessutom är det roligt att ha kvar alla minnen någonstans så den blir kvar. Särskilt med Flash också ♥
 

Stall dag

Tjääänare!
Idag har det vart en mysig stalldag hoss Belize. Jag, Tova som rider Sigge i samma stall som Belize står i och Louise satt och fikade på höloftet ikväll osv. :)
Bjuder på en bild på lilla Belize och mig för ett tag sedan :) 
 
 

Vi gjorde deeeeeet!

Hopptävlingen i Söndags:
Åhh vad glad hon gör mig! Första starten i debutant och hon hoppade banan som en ängel utan stopp! 
Vi nollade och fick en 5e placering, tyckte rundan var helt ok.
Hon var lite tjurig och ville sparka andra hästar på framridningen och började krongla när jag skulle in på framridningen och förberädde stegring mm men annars var hon UNDEBAR min lilla älsklings tjej <3
 
 

Nu har jag anmält mig!

Äntligen har jag anmält mig till Grönt kort kursen, nu finns det mycket att se fram emot! ♥
 

Fredagens ridlektion med Sunny

Hejsan!
Tänkte berätta lite om fredagens ridlektion denna veckan....ridlektionen innebar 3 stycken "failer" 

Nummer 1 tappade tyglarna och det innebar första avramlingen på ridskola som finns på film...
Nummer 2 långt skutt och jag kom på halsen och trilla nästan av igen men jag kräla mig upp.....
Nummer 3 direkt efter jag krälat mig upp så när jag ställt upp på medellinjen går stiglädret av....
Det slutade med skratt och tårar för Linn , Wilma & lilla mig!
(Pinsammt var det, men ridläraren tyckte jag kämpade och att det underhållande :O)

Wilma fick hjälpa mig sätta fast stiglädret efter att det gick av som var fail nummer 3... 

 

 


Tävlingen

Hej!
Idag var det ju då min förstadressyr tävling någonsin! Hade ju Smultron så det var ett stort pluss.
Det gick helt okej idag tyckte jag, fick högst procent i min klass så det var bättre än vad jag trodde mig att det såg ut. Virdarnas Smultron mitt lilla hjärta♥
Nästa gång blir det ett snäpp högre för mig :)  Här kommer bild bomb från tävlingen idag så njut (DOCK ÄR DEM I FEL ORDNING)
 

Dagens ridning

Hej!
Idag på ridningen fick jag testa Sunny igen.....sist jag red henne var när hon var ganska ny då hon bara travade iväg i trav som en travhäst och det var 4 gången jag red i hela mitt liv då.
Hon har förendrats mycket tills nu på possetiva sätt men hon är ju fortfarande anorlunda från de andra då hon är unghäst eftersom hon är 6å.
Det var väldigt kul faktist fast det jag ogillar är att hon fortfarande springer in i trav en liten stund vid galoppfattningen och sedan fattar gallop men det har blivit mycket bättre än innan och hon kommer lära sig med tiden! :)
Imorgon blir det tävlingsfixa Smultron då jag ska tävla första dressyr tävlingen på söndag :D såå nervös!
(LÅNAD BiLD! INTE JAG SOM RIDER SUNNY PÅ BILDEN)
 

Nu är våran resan slut (Little Mount Bailey)

😪 Nu kommer du & jag aldrig kunna komma längre eller utvecklas mer än vad vi gjort under våran tid tillsammans. Mins sista gången jag red dig som om det var igår och du var helt underbar den dagen, allt jag kan hoppas nu är att du inte kommer ha ont och trivas med ditt nya slappa liv😓😓😓😭😭😭😭😭❤️❤️ #Minälskadekille 
Hela vår tid tillsammans har vart den bästa jag någonsin haft med en sådan häst som du Little Mount Bailey (Flash) 
 
 


Stackars lill tjejen

Hej igen! (detta är ett inlägg som skulle vart ute förra veckan men aldrig laddades upp så nu kommer det lite sent)

Har inte hänt så speciellt mycket så har inte direkt bloggat eller haft tid för det.Men i onsdags skoddes hästarna om och Smultron började halta mycket på höger fram när hon gå ut för att ridas antagligen för en söm satt för tajt. Hon vinglade och ville inte stödja på det så hon fick avstå från lektioner den dagen.

Nästa dag hade veterinären kollat på henne och sprungit med henne också, han trodde det var fel häst dem tagit för man såg inte minsta lilla.Så hon gick lektioner och sen hoppspecial i 1,15 timmar, när dem skulle sitta av börja hon klia sig på magen och kastade sig åt sidan på marken och rullade så dem tog av sadeln snabbt och gick in med  henne. Hon hade antagligen fått kolik för att hon stod stilla under natten sedan hon blev halt men dem tyckte det var konstigt eftersom rört på sig i alla gångarter. Så det blev en lång kväll för mig att promenera med henne tills veterinären kom (det gick väldigt fort tills hon kom) men efter hon fått sprutor mm så fick jag fortsätta gå med henne så från klockan 7 till 10 gick jag med allt. Sedan stod hon i box under natten.

 

 

-Nytt

~Köpte mig ett par ridstövlar för cirka en vecka sedan & inte vilka som hellst, ett par Mountain horse.
Är väldigt nöjda med dem och herre min GUUUD vad det känns som man rider bättre i dem! Loving it~
 

Min dag

Hejsan,
Idag har jag vart i stallet i några timmar och ridit Flash. Idag var Hanna och Charlotte med mig hoss Flash så det var kul. Det var väll inte vår bästa dag inom ridningen idag men det gick! :) 
Senare cyklade jag till ridskolan och pussa lite på smultron och kollade på halvfodervärd hoppningen i några x antal timmar innan jag cyklade hem.
Imorgon blir det stallet och rida igen så får vi se om det blir något mer senare under dagen :)
 

Lite som hänt..

Har inte bloggat på ett väldigt långt tag nu så ska göra en sammanfattning av lite som hunnit hända under denna tiden! (Kommer ha bilder med text till ovanför)
 
 
På bilden nedanför ser ni en connemar D-ponny vid namn Flash som en gång i tiden för några år sedan stått på ridskolan men inte nu mera.
Jag rider honom nu mera 4gånger i veckan och sköter om han som om det vore min egna.
Han är en possetiv ponny på 18år och står en bit utanför varberg. Detta är ett väldigt stort pluss för mig då jag lär mig mer av att rida 5gånger i veckan om man lägger till med lektionen på ridskolan, kan då utvecklas mer än vad jag gjort annars.
 
 
 
På denna bilden så tro det eller ej så är det lilla Viada ni ser!
Fick reda på att hon bor en liten bit från Flash så jag fick åka och hälsa på min lilla älskling som jag verkligen saknat hur mycket som hellst.
Minns det som det vore igår, från en dag att inte veta någoting till att få reda på att hon blivit till salu och sålts och att det inte va bestämmt när hon åke.
Att på kvällen dagen innan få reda på att hon åker nästa dag då jag är i skolan helt sjukt vad förkrossad jag blev! om jag ska va ärlig så tror jag verkligen ALDRIG jag någonsin vart så ledsen som jag var och gråtit så stora mängder...det kom verkligen som en chock då hon var borta på bara 2 dagar.
Fler besök hoss älsklingen kommer det bli!
 
 
 
Har i sommar även hunnit med att hjälpa till på ponnyridningen på torget vilket har vart super kul & att se hur kul barnen tycker det är!
 
 
 
Var även med på igångsättningen, hade Smultron och det var väldigt kul och hon har tockat till sig rejält och det var svettigt!
 
 
 
Nu i sommar fick jag även hem bilder, papper med information om smultron, ett usb med filmer och massa bilder och en skylt av en av förra ägarna. Man kunde se stor skillnad på videona jämfört med idag!
 
 
 
I onsdags gjorde jag även bland det roigaste jag gjort och det var att hoppa terräg och det på lilla muppen Archie, det var jag Alicia, Hanna & Lina som red, jätte roligt var det!
 
 
 
Sen har jag tänkt på detta lite att jag nog ska börja tävla mera nu när jag gått upp i grupp, så till hösten nu ska jag börja tävla mera i både hopp och dressyr. :) (Gammalbild)
 

-

Idag blir denna underbara ponnyn 13år (tonåring)
Är väldigt, väldigt glad över att jag just har dig vid min sida!
Drömma kan man göra…..men det finns ingen större dröm än att önskar att du en vacker dag skulle bli min💕
 
 

Om

Min profilbild

Jasmine Sköldklev

Hejsan, Jag heter Jasmine Sköldklev, bor i Varberg "en timma från Göteborg" och är 15 år. Jag är en hästtjej som tillbringar 6-7 dagar i stallet i veckan. Jag har även som en egen häst som jag rider 4-5gånger i veckan som heter Little Mount Bailey, men kallas Flash. Det är en Connemar valack på 18år. Sen kör, tömkör, logerar mm jag ett shettis sto vid namn Belize. Detta är en blogg om mitt liv helt enkelt och min fritid, hoppas du gillar bloggen och stannar kvar här och kikar in lite då och då! pöss ♡ ♡ ♡